Gemeentevergadering op zondag 26 maart na de kerkdienst in de Ontmoetingskerk in Eefde

In oktober is besloten om gedurende de winterperiode om en om te gaan kerken vanwege de hoge energiekosten. Na Pasen wilden we weer starten met aparte diensten in Eefde en Gorssel. Veel leden van beide gemeenten geven aan dat het samen kerken goed bevalt en dat men dit ook na Pasen wil continueren.

De kerkenraden van Eefde en Gorssel/Epse hebben op 1 maart 2023 het voorgenomen besluit genomen om om en om te blijven kerken. Hierover willen wij u graag horen tijdens een gezamenlijke gemeentevergadering.

Een ander voorgenomen besluit gaat over het vormen van één kerkenraad met twee gemeenten, als stap op weg naar volledige éénwording in de toekomst en het samenvoegen van alle taakgroepen.

We informeren u ook over de ontwikkelingen rondom de werving van een kerkelijk werker, de financiële meevallers en over het besluit van de beide kerkenraden om vanaf nu alleen gemeenschappelijk te vergaderen.

Ook het vervoer naar de andere gemeente komt dan aan de orde. We zien u graag op 26 maart!