Kerkcafé Harfsen 23 maart 2023: Voltooiing van het leven

Ieder mens denkt wel eens na over de vraag hoe zijn leven of dat van zijn naasten in de laatste levensfase zal verlopen. Zal het einde van het bestaan plotseling komen, zonder afscheid van anderen? Komt het langzaam, met of zonder lijden? Als je iets te willen hebt, wat wil je dan voor jezelf en voor de anderen? Het zijn belangrijke en intense vragen, vaak met lastige antwoorden.

De Protestantse Gemeente Harfsen organiseert weer een Kerkcafé. Een avond rond een actueel maatschappelijk thema, voor iedereen – kerkelijk of niet – die zijn blik wil verruimen, zich wil laten informeren door een deskundige inleider. En uiteraard is er alle ruimte voor gesprek en gedachtewisseling.

Frank van der Hoek is oud-rechter, oud-lid van de Euthanasiecommissie, en woonachtig in Kring van Dorth. Hij is onze gast op donderdagavond 23 maart 2023 en houdt een inleiding over levenseinde en levensbeëindiging. Aan de orde komen onder meer euthanasie, palliatieve sedatie, het wetsontwerp Voltooid Leven, de Coöperatie Laatste Wil, en de mogelijke dilemma’s en de maatschappelijke discussies daarover. Na de pauze is er alle ruimte voor gesprek, geleid door Ellen Dupuis.

Het programma:
19.30 uur: inloop, koffie/thee
19.45 uur: inleiding
20.30 uur: pauze
20.45 uur: gesprek
21.30 uur: napraten met een glas

Iedereen is van harte welkom in Ons Gebouw, Sporkehout 4-6 Harfsen, om te luisteren of te praten. Toegang vrij. Een gift wordt op prijs gesteld.