Met open handen – verbintenisdienst ds. Gertjan de Pender

Een geslaagde en ongedwongen viering, de verbintenisdienst op 22 januari. De kerk in Gorssel was zeer goed gevuld, de gevarieerde liederen werden uit volle borst meegezongen en er waren precies genoeg toespraken (te weten twee).

Ds. Helma van Loon-Kuiper die de bevestiging middels handoplegging deed waardoor Gertjan als predikant aan onze gemeenten werd verbonden, sprak mooie persoonlijke woorden over hem.

Zij noemde in het bijzonder zijn trouw en betrouwbaarheid.

Muzikaal gezien hadden de aanwezigen niets te klagen: prachtig orgel- en pianospel door Bert van Kooten – hij blééf maar lopen – en overtuigende zang van een gecombineerde cantorij onder leiding van Alyde Touwen.

Na afloop waren er natuurlijk bloemen uit handen van kerkenraadsvoorzitter Trix Drewes, Henk Datema (voorzitter voorbereidingscommissie) overhandigde het welkomstgeschenk voor het hele gezin: een goed gevulde mand met streekproducten.

Voorts waren er keukenschorten, opvallend veel keukenschorten. Eén van Gertjan zelf en een heel stel zelfgemaakte. Door de kinderen van de kinderkerk. Wie weet krijgt u er binnenkort een overhandigd om samen aan de kook en aan de slag te gaan!

We hebben immers niet voor niets gezongen: “Wil je geven wat je hebt, dat de wereld zich herschept?” (Iona 40)

Gera Janssen-Ebbekink Ava van Baaren