Liefdevol afscheid van het kerkgebouw in Epse

Zondag 30 oktober 2022 vond de laatste viering in Epse plaats. Voorganger was ds. Saskia Wevers-van der Feltz. Op 19 mei 1930 legde haar familielid baronesse Sophie van der Feltz de eerste steen van de kerk in Epse. Het was een grote verrassing dat ds. Saskia Wevers de troffel had opgespoord en deze aan een ieder kon tonen.

Bert van Kooten speelde op het kabinetorgel dat op 1e Pinksterdag, 30 mei 1982 voor het eerst werd gebruikt in Epse. De Cantorij Gorssel-Epse werkte mee aan deze dienst.

Ouderling en lector Hans Lodder én geluidsman droeg de kanselbijbel uit de kerk (blijf met uw Woord nabij, spreek ons aan en wijs ons de weg). Jenny Kleiboer zorgde ervoor dat het avondmaalstel veilig de kerk uit werd gedragen (blijf ons versterken met uw gaven, wees onze reisgenoot op weg naar uw toekomst). Koster Ab Preuter zorgde voor het doopvont (God, die uw Naam wilt verbinden met de namen van mensenkinderen, hier waar mensen de doop hebben ontvangen, waar mensen hun doop hebben beaamd vragen wij U dat wij van dag tot dag mogen leven uit de genade van de doop in de naam van de Vader, de Zoon en de heilige Geest. Diaken Gerda Ruiterkamp droeg de Paaskaars uit de kerk (ga met uw licht ons voor op de weg naar uw koninkrijk).

Hennie Bruggink, Hermien ten Have en Gerrit Heijink maakten een prachtig bloemstuk. De kerkdeur in Epse is gesloten maar de deur van de kerk in Gorssel staat wijd open, voor iedereen. Wij blijven één Protestantse Gemeente Gorssel/Epse.

Het was een waardig, liefdevol afscheid van dit fijne kerkgebouw, dat zoveel heeft betekend voor de mensen uit Epse. Zij deelden er lief en leed.