Kerkenraad

Op 26 maart 2023 voorgenomen besluit: samengaan van de kerkenraden en taakgroepen van de gemeenten Gorssel-Epse en Eefde, waarbij de gemeenten zelfstandig blijven

Op termijn willen we geheel samengaan; dat is een zeer langdurig traject. Ondertussen willen we de kerkenraden al wel samenvoegen. De nieuwe kerkenraad zal hiervoor diverse plaatselijke regelingen moeten gaan aanpassen. Zijn mandaat moet duidelijk zijn en goedkeuring krijgen van de gemeente.

Eén kerkenraad werkt efficiënter en wordt ook steeds meer noodzaak, gezien de vele vacatures. Ook de  taakgroepen zullen samengaan. Met   name de taakgroepen beheer en diaconie werken en vergaderen nu al veel samen.

Streefdatum voor volledig samengaan wordt januari 2027. Het halen daarvan is natuurlijk afhankelijk van het verloop van de verschillende procedures. De begrotingen van beide gemeenten blijven   apart. Ook houdt elke gemeente een eigen secretaris