Herdertjestocht 2019

Natte maar geslaagde Herdertjestocht

Ondanks de regen stroomden er honderden bezoekers naar de kerktoren voor de aftrap van de 8e editie van de Herdertjestocht. Met het thema #heblief kwamen de bezoekers langs bakkers met verlichte harten waar de kinderen marshmallows konden roosteren. En er was nog veel meer te doen: de kinderen mochten allemaal een sterretje aansteken, schapen en lammetjes aaien, meedoen met de stoelendans en natuurlijk het echte kindje Jezus bewonderen. Nieuw dit keer was dat de stoet door de Touwslagerij liep waar ze meegenomen werd in de magie van knopen en raddraaiers. In totaal waren er meer dan 500 bezoekers die dit jaar de tocht liepen langs meer dan 1000 lichtjes.

Naast theater was er ook volop muziek. Dat begon met de Joppe Bloazers bij de kerktoren. Henk Veenendaal bracht samen met Arnoud ter Scheggert, Marja Peters en Daan Kien sfeervolle kerstliedjes, de Harmonie maakte muziek bij de stoelendans en aan het einde van de tocht konden de bezoekers genieten van chocolademelk en de prachtige tonen van de Boundless Brass Band.

De Herdertjestocht is dit jaar met medewerking van 112 vrijwilligers tot stand gekomen. We bedanken: de zaterdagploeg, verdeelteam, verkeersregelaars, lichtjesuitzetters en coördinatoren, schminkers, spelers, musici, catering, chocoteam, opruimteam en de werkgroep.