Veel gestelde vragen

Kan ik bij jullie trouwen?

Liefde en verbondenheid zijn het waard om gevierd en gezegend te worden. Dat kan in een huwelijksdienst in één van onze kerken of op een andere locatie. De huwelijksdienst wordt uitgebreid voorbereid met één van onze predikanten, die je zelf kunt kiezen. We spreken in die voorbereidingsgesprekken over jullie leven, jullie liefde en geloof. Je kunt zelf met voorstellen komen voor muziek of teksten. Voor een goede voorbereiding is het belangrijk om minimaal zes weken van te voren een afspraak te maken met de predikant. De kerkelijke inzegening van een huwelijk volgt op een burgerlijk huwelijk. In de Protestantse Gemeente Gorssel of Epse kunnen ook mensen van gelijk geslacht hun verbond van liefde en trouw laten inzegenen. Bij voorkeur is minimaal één van de partners lid van de Protestantse Gemeente Gorssel – Epse. Indien beide partners geen lid zijn, kun je het beste contact opnemen met één van de predikanten van Gorssel – Epse om mogelijkheden te bespreken.

Hoe kan ik een uitvaart regelen vanuit de kerk?

Als uw dierbare is overleden, kunt u contact opnemen met één predikanten voor een rouwdienst. Allereerst is het van belang dat u samen met de uitvaartondernemer én de predikant tot een gezamenlijk moment komt waarop de viering plaats vindt. Vervolgens heeft u een gesprek met één van de predikanten over het leven van de overledene en rouwdienst. U kunt zelf met voorstellen komen voor muziek of teksten. De dienst kan gehouden worden in één van onze kerken of in een andere ruimte, bijvoorbeeld de aula van het crematorium.

U kunt contact opnemen met één van de predikanten of Memento Mori