Het afscheid van de kerk in Epse

Op zaterdag 29 oktober is de kerk aan de Lochemseweg 36 in Epse open van 14.00 uur t/m 17.00 uur.

Iedereen die dat wil is van harte welkom om binnen te lopen, om foto’s te bekijken, even rustig te zitten, een kaarsje aan te steken, of herinneringen op te halen. Dus een moment om voor uzelf afscheid van de kerk te nemen.

Er zal een herinneringsboek liggen waar iedereen wat in kan schrijven of plakken. Het gaat om oude herinneringen, anekdotes, of zomaar iets wat u kwijt wil. Wellicht maken we een selectie om in de dienst van 30 oktober voor te lezen.

In de ‘Schuulplaats’ liggen wat oude spulletjes uit de kerk, waarvan iedereen iets mag meenemen als aandenken. Er zal die middag, en ook op zondag, een fotograaf aanwezig zijn om alles vast te leggen voor later.

Op zondagmorgen 30 oktober is om 10.00 uur de laatste dienst in onze kerk in Epse m.m.v. de cantorij o.l.v. Bert van Kooten.

Voorganger is ds. Saskia Wevers – van der Feltz uit Gorssel, familie van Sophie van der Feltz, die op 19 mei 1930 de eerste steen van de kerk heeft gelegd.

Er zijn liturgieboekjes.  De dienst kunnen we niet uitzenden en is alleen te volgen in de kerk zelf.

Aan het eind van de dienst dragen gemeenteleden de kanselbijbel, het bord en de beker voor het avondmaal, de doopschaal en de paaskaars de kerk uit. Aan het begin van de kerkdienst op 13 november in Gorssel worden ze daar weer naar binnen gedragen.

Na de dienst is er koffie en thee met wat lekkers, en er is tijd om met elkaar te praten en herinneringen op te halen.

We danken God dat we als protestantse gemeente in Epse bijna een eeuw lang mochten samenkomen in onze eigen kerk.

Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties dan kunt u contact opnemen met: Jannie Hietbrink – 491 992, Hennie Preuter – 492 983, of Hans Lodder – 473 114.